Níže jsou uvedeny příklady řešení HR pomocí MySAP.com
Organizační management
Kvalifikace a požadavky
Vzdělávání
Hodnocení
Manager´s Desktop
Komponenta umožňující evidenci a správu organizační struktury společnosti.
Organizační struktura se skládá ze základních objektů – organizační
jednotky, plánovaná místa, profese – ke který se připojují další popisné
objekty – nákladová střediska, úlohy.
K plánovaným místům pak propojíme osoby z personální administrace.
Tímto způsobem lze dosáhnout úplného přehledu o struktuře a stavu
společnosti, včetně přesných popisů funkčních (plánovaných) míst.
Pomocí práce v různých variantách, které jsou datově nezávislé, pak lze
připravit simulaci dopadů reorganizace společnosti.
Ukázka organizační struktury:
Tato komponenta dává přehled o kvalifikacích zaměstnanců a požadovaných
kvalifikacích pro plánovaná místa
Výstupem je porovnání splnění požadavků jednotlivými zaměstnanci, a možnost
kontroly pravidelně obnovovaných kvalifikací (pravidelné školení řidičů
apod.).
Zároveň má tato komponenta velmi úzkou návaznost na školení zaměstnanců
Při práci zde vycházíme z katalogu kvalifikací – ten obsahuje skupiny
kvalifikací (QK) a konkrétní kvalifikace (Q)
Ukázka katalogu kvalifikací:
Kvalifikace z tohoto katalogu se následně přiřazují osobám do jejich
kvalifikačního profilu a k plánovaným místům jako požadavky
Ukázka požadavků na plánované místo:
Tato komponenta umožňuje evidenci veškerých vzdělávacích ale i jiných akcí
Vzdělávací akce jsou tříděny v katalogu akcí podle oblastí a typů akcí.
Každá akce nese informace o časovém průběhu, místu konání, pořadateli,
nákladech na účastníka, ale i o potřebách, které je nutné k hladkému průběhu
akce zajistit (lektor, místnost, počítače, promítačka, atd)
Účastníci mohou díky absolvování akce získat potřebnou kvalifikaci – přímé
propojení s kvalifikačním profilem
Vzdělávání lze vyhodnocovat z různých hledisek – náklady až na konkrétního
účastníka, „člověkohodiny“ strávené na školeních…
Ukázka stromu vzdělávacích akcí:
Komponenta umožňující zpracování a evidenci veškerých hodnocení, která
organizace provádí.
Zde se tvoří různé vzory hodnocení (Roční hodnocení zaměstnance, Skupinové
hodnocení, Hodnocení vzdělávací akce…). Poté je možné vytvořit konkrétní
hodnocení, tato hodnocení porovnávat a vyhodnocovat. V hodnoceních je možné
využívat různá kritéria – např. boby, prosenta, hodnotící stupnice nebo
slovní zhodnocení v poznámce
Ukázka hodnocení:
Manager´s Desktop je komponenta určená pro vedoucí zaměstnance.
Zde mohou mít vedoucí jednoduchý přístup na informace o svých podřízených
ale i o hospodaření jejich útvaru. Je zde možné zpřístupnit různé existující
sestavy.
Ovládání je jednoduché a zároveň je zajištěna ochrana dat – lze zobrazit
informace jen o podřízených pracovnících podle organizační struktury.
Ukázka Manager´s Desktopu
|